Klagehåndtering

Brødremenighedens Danske Mission (BDM) stræber efter at beskytte og udvise omsorg for mennesker, som vi er i kontakt med i vores arbejde. Vi anerkender, at på trods af vores bedste indsats, kan der opstå klager fra tid til anden.

BDM værdsætter og modtager gerne feedback, herunder klager, fra de personer, vi er sat til at tjene og tjener sammen med. Vi mener, at en konstruktiv behandling af klager forbedrer kvaliteten af vores arbejde og hjælper os med at overholde vores politikker og etiske standarder. For at sikre at vi opdager og korrigerer uacceptabel adfærd og styrker etisk adfærd i overensstemmelse med vores mission og værdier har vi oprettet en klagehåndteringsmekanisme.

Læs om vores klagebehandlingsprocedurer i vores klagebehandlingspolitik her.

Hvis du ønsker at indgive en klage til BDM, kan du benytte følgende veje:

  1. Foretag en indberetning af en klage mundtligt eller skriftligt til BDMs medarbejdere i lokalområdet (hvorfra klagen oprinder).
  2. Foretag en indberetning af en klage mundtligt eller skriftligt til BDMs generalsekretær.
    1. Generalsekretærens kontaktoplysninger kan findes her
    2. Skriftlige indberetninger kan også sendes til sekretariatets postadresse: Nørregade 14, 6070 Christiansfeld, Danmark. Att. Generalsekretæren.
  3. Foretag en indberetning af en klage mundtligt eller skriftligt til BDMs klageansvarlige1.
    1. Den pågældende klageansvarlige samt personens kontaktoplysninger kan findes her
    2. Følgende e-mailadresse kan også anvendes: indberetenklage@bdm-dk.dk
      Mailen skal indeholde en beskrivelse af sagen eller situationen.